מדוע לבחור מוצרי אלומיניום?

כבר שנים שהוא מוביל בביקוש על פני מתכות אחרות, ולאן שלא מסתכלים רואים שפע של מוצרים העשויים ממנו.
מהו סוד הפופולאריות של האלומיניום?
עלויות נוחות, בידוד מעולה ואפשרויות אקולוגיות למחזור הם רק חלק מיתרונותיהם של מוצרי אלומיניום מגוונים ואיכותיים, המהווים חלק בלתי נפרד מעולם העיצוב של היום.

אלומיניום – עולם ומלואו של מוצרים לעיצוב הבית

באופן טבעי, רובנו לא מקדישים מחשבה יתרה לחומרי הגלם מהם עשויים המוצרים המעצבים את בתינו, והופכים את חיינו לנוחים, ואת מרחב המחייה למעוצב ואסתטי יותר.
אך אם נשים לב לכך, נבחין בתופעה מעניינת: האלומיניום הולך וכובש, באופן הדרגתי אך מתמיד, את הסביבה הביתית.
בין היתר, מצוי האלומיניום במשקופי החלונות ומסילותיהם, בדלתות פנים וכניסה, במעקות פנים וחוץ, בתריסים, בפרגולות וצלונים, שערים וגדרות.
הודות למשקלו הקל וגמישותו, האלומיניום הוא חומר קל ונוח לעיצוב, ומנגד עמידותו בפני חלודה וחוזקו מאריכים את חיי המוצרים העשויים ממנו.

אלומיניום לכל מטרה

אוסף נדיר של תכונות איכותיות, כמו מחירו הנוח, עלויות ייצר נמוכות, כושר בידוד ואיטום מעולים ועמידות בפני רטיבות וקרינה – הופכים את האלומיניום לחומר גלם מושלם כמעט לכל מטרה.
בעולם העיצוב של מוצרי האלומיניום השמיים הם הגבול.
מעקות מפורזלים ומקושטים, דלתות וחלונות בהתאמה לכל גודל של מפתח, סורגים מסוגננים, מקלחונים בהזמנה אישית ועוד – עם אלומיניום ניתן לבנות ולעצב באופן יצירתי שלל מוצרים איכותיים.

יתרונות נוספים של האלומיניום

לצד גמישותו, ההופכת אותו לחומר גלם נוח במיוחד לעיצוב, היותו עמיד לחלוטין בפני חלודה וקרינה, ומבודד מבחינה תרמית ואקוסטית – האלומיניום גם משמש כמעין גורם ממתן לשינויי מזג האוויר.
עמידותו בפני קרינה מרככת מעט את עומס החום הלוהט בארצנו, ותכונות הבידוד התרמי שלו מפיגות את הקור בחורף, בעיקר בכל הנוגע לפריטי ריהוט ועיצוב מאלומיניום, לרבות תריסים וצלונים המגנים על הסביבה הביתית הפנימית.
בסביבה החיצונית של הגינה, המרפסת או הפטיו, בולטת עמידותו של האלומיניום, אשר מאריכה את חייהם של פריטי ריהוט הגן.
לא זו בלבד, אלא שאותם פריטי ריהוט ועיצוב לגינה העשויים אלומיניום, פוטרים אתכם מכל צורך בטיפול ותחזוקה שוטפים.
זאת, לעומת רהיטי עץ, למשל, שמחייבים תחזוקה אינטנסיבית כדי לשמר את מראם ועמידותם.
אין ספק שלאלומיניום יתרונות רבים ומשמעותיים:

קל משקל
עמיד בפני חלודה
עמיד בפני קרינה
גמיש ונוח לעיצוב
חזק ויציב מבחינה קונסטרוקטיבית
מבודד מבחינה תרמית
מבודד מבחינה אקוסטית
בעל איטום מושלם בפני רטיבות
עלויותיו נמוכות

מוצרי אלומיניום ביחס למוצרים מחומרי גלם אחרים

בימינו, משמש האלומיניום תחליף אמין, איכותי ועמיד לחומרי גלם רבים אחרים, שהתרגלנו לראות במוצרים שונים לריהוט ולעיצוב הבית.
כך למשל, ביחס לדלת הכניסה.
אולי רובנו התרגלנו למראה דלת עץ כבדה בכניסה לבית.
אבל מה קורה לאותה הדלת בחלוף הזמן?
שריטות, בקעים בעץ, פגיעה והתנפחות מרטיבות בעטיה של כל טיפת גשם אקראית הם רק חלק מהתלאות שדלת כניסה מעץ נדרשת לעבור.
כתוצאה מזה, מוצאים את עצמם בעלי בתים רבים במרוץ אחר תחזוקה נכונה לדלת העץ, תוך הוצאת משאבים ואנרגיה רבים שלא תמיד עוזרים, ובסוף צריך בכל זאת להחליף את המוצר.
לעומת זאת, דלת כניסה מאלומיניום מקנה לבעליה עמידות מושלמת בפני רטיבות וקרינה, וזאת ללא כל צורך בתחזוקה!
אותו עיקרון נכון גם לגבי ריהוט גן מעץ לעומת רהיטי אלומיניום איכותיים.
חשוב להדגיש, שכיום אפשרויות העיצוב באלומיניום הן רבות ומרהיבות – ועשויות אף לאפשר תוצאה אסתטית ומודרנית בהרבה ביחס לריהוט העץ המיושן, או לפריטים מברזל שמחליד.

מיחזור האלומיניום והפן האקולוגי

תכונה נוספת של האלומיניום שראויה לציון, קשורה להיותו קל למיחזור בעלויות נמוכות במיוחד.
עלות הפקתו של אלומיניום ממוחזר קטנה פי עשרים ביחס להשקעה הנדרשת כדי לייצר חומר גלם חדש מתחמוצת האלומינה.
הפרשי עלות עצומים אלה, הם ההופכים את תעשיית מיחזור פחיות המשקה לאחת הרווחיות ביותר, בארץ ובעולם.
זאת ועוד: האלומיניום הנו קל משקל ובה בעת חזק מבחינה קונסטרוקטיבית.
תכונה זו הופכת את האלומיניום לידידותי ביותר לסביבה, כשהוא משמש תחליף למתכות כבדות וחומרי גלם מאסיביים אחרים.
אם ניקח לדוגמא מפתח רחב של דלת הזזה בסלון, האלומיניום יחזיק בקלות את מלוא השטח הנרחב של הזכוכית, בלי כל צורך בפרופיל מאסיבי או רחב במיוחד, ויאפשר ליותר אור להיכנס ולחלקי החלון לנוע באופן חלק ונוח לתפעול.

כך תנצלו את האלומיניום על הצד הטוב ביותר בבניה

למרות יתרונותיו הרבים של האלומיניום, חשוב לדעת להשתמש בו נכונה, על מנת לרתום אותם לצרכים האישיים שלכם בעיצוב הבית.
על מנת לוודא שמוצרי האלומיניום אותם אתם בוחרים לשלב בביתכם יאריכו ימים, ויהיו באיכות מעולה ובבטיחות מרבית, חשוב להיעזר באנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון בתחום.
לדוגמא, בכל הנוגע למעקות, גדרות ומפתחים, כמו גם למוצרים רבים נוספים, ובראשם אלו המשלבים אלומיניום עם זכוכית, חשובים מאוד הן ההקפדה על התקן הגלי והן הידע האדריכלי-הנדסי בתחום הבניה.
מעקה אלומיניום זה מצוין – אבל אם הוא לא מותקן בגובה המתאים ולא בנוי מבחינה הנדסית היטב – הוא לא ימלא את תפקידו הבטיחותי כראוי.
כך גם לגבי חלונות אלומיניום.
אמנם מדובר בחומר הגלם הטוב ביותר לחלונות ולמפתחים נוספים, שזה מכבר הפך לסטנדרט בבניה הגלית, אבל אם התקנת החלון לא תהיה מקצועית – הכנף עלולה להתנגש במשקוף ולהישבר.

פרמטרים נוספים שחשוב לקחת בחשבון

בכל הנוגע לבטיחות, מדובר בהיבט שלא ניתן להפריז בחשיבותו, כשגם אורך חיי המוצר, שתלוי, בין היתר, באיכותו ובהתקנה תקינה ונכונה – חיוני.
ההתייעצות והיעזרות עם אנשי אלומיניום מקצועיים ומנוסים, יכולה אף למנוע תאונות מצערות, כפי שעלול לקרות, לדוגמא, אם קיר מסך מזכוכית מותקן מבלי לחשב נכונה את עומסי המשקל וכיווני הרוח שיפעלו עליו, ואשר עלולים למוטט אותו.
רק איש מקצוע שעבר את ההכשרות הנכונות יידע לתכנן חלונות כך שגודל המשקוף יהיה פרופורציונאלי לשטח הזכוכית, על מנת לא להגיע למצב של התנפצות בכל משב רוח חולף.
כך גם לגבי מקלחון: יש להקפיד על עובי זכוכית של 8 ס"מ לפחות ועל מבנה נכון ויציב, על מנת ליהנות מהמוצר לאורך שנים רבות, ולמנוע את קריסת הזגוגיות, חלילה.

אנשי הצוות של אלום פיקס עבודות אלומיניום – מומחים לאלומיניום

חברת אלום פיקס עבודות אלומיניום, שנוסדה בשנת 2002, מחזיקה צוות המורכב אך ורק ממקצוענים, אשר עברו את כל ההכשרות וההשתלמויות הנדרשות בבניה בכלל ובענף האלומיניום בפרט.
אנו מהווים מתקינים מורשים של חברת קליל הגלית וחברת סומפי הצרפתית, ונמצאים תמיד עם היד על הדופק בכל הנוגע לחידושים העדכניים במגוון הרחב של מוצרי האלומיניום, אותם אנו מייצרים, מייבאים ומתקינים.
לכן, אנו גם יכולים להרשות לעצמנו ושמחים לספק אחריות מלאה, של 24 חודשים על כל מוצרי האלומיניום, ושל חמש שנים על מנגנוני ההפעלה והאוטומציה השונים הנלווים להם.

לסיכום – אלומיניום הוא המלך הבלתי מעורער של עולם הבניה והעיצוב המודרניים.
הודות ליתרונותיו הרבים, ביניהם עמידותו בפני חלודה, רטיבות וקרינה, חוזקו המבני, גמישותו לעיצוב ועלותו הנוחה, הפופולאריות שלו רק עולה עם הזמן.

על מנת ליהנות ממיטב מוצרי האלומיניום האיכותיים לעיצוב הבית והגינה, באופן בטיחותי ולאורך זמן – מומלץ לפנות למומחים בחברת פיקס עבודות אלומיניום, לקבלת ייעוץ אדריכלי מקיף, ולהזמין את המוצר הרצוי בהתאמה אישית ובאחריות מלאה.

 

פנו אל המומחים שלנו לקבלת ייעוץ מקצועי חינם: