רואים רחוק רואים שקוף – כך תבחרו מעקה זכוכית לביתכם

בתי יוקרה רבים מתהדרים במעקות זכוכית איכותיים, שהפכו למצרך חובה בגרמי מדרגות פנימיים וחיצוניים, מרפסות, דפנותיהן של בריכות שחייה, ולמעשה בכל מקום בו נדרש מעקה בטיחותי ויוקרתי.
מעקה זכוכית שקוף, מבריק ומעוצב הנו סטנדרט מחייב ממש בעולם האדריכלות המודרנית, הודות ליופיו הנקי ויתרונותיו רבים, שכבשו בסערה את מעצבי הפנים המובילים ברחבי העולם.
כך תבחרו מעקה זכוכית שיתאים לצרכים שלכם ולסגנון העיצובי הדומיננטי בביתכם.

בטיחות מעל הכל

אם המחשבה על הישענות על מעקה זכוכית מלחיצה אתכם – חשבו שנית.
מעקות הזכוכית של היום הנם בטיחותיים לחלוטין, הודות לחומר הגלם הייחודי ממנו הם מורכבים – זכוכית טריפלקס.
מדובר בצמד לוחות המורכבים מזכוכית מחוסמת, שעוברים הרתחה לטמפרטורה גבוהה במיוחד, הנעה סביב ה-700 מעלות צלזיוס, ומקוררות באופן מידי ומהיר.
כתוצאה מתהליך זה, מתקבלת זכוכית בעלת דרגת חוזק הגבוהה פי חמש מזגוגית רגילה, וכמעט בלתי ניתנת לסדיקה.
בנוסף, לזכוכית הטריפלקס שכבה שלישית, שמקנה לה את שמה, מפילם שקוף, אשר מדביק את שתי שכבות הזכוכית זו לזו, ומונע משבריהן להתפזר במקרה, הבלתי סביר לחלוטין, בו המעקה החזק שאינו ניתן לסדיקה בכל זאת יתנפץ.
לפיכך, מעקה הזכוכית שלכם יהיה חזק מאוד, עמיד בפני פגיעות ומכות, ואף מוגן מפני פציעות במקרה נדיר של שבירה.

התקנים עליהם יש להקפיד

ההקפדה על תקני מעקות הזכוכית, מהווה עיקרון שאסור בשום אופן לוותר עליו.
בכל הנוגע למעקות זכוכית, קיימים שני תקנים מחייבים: ת"י 1099 חלק 1.1, הדן בשמשות לזיגוג המעקה, ות"י 1142, שעוסק באופני חיבורו למבנה.
חשוב שתדעו, כי רק אנשי מקצוע מיומנים שצברו ניסיון ועברו הכשרות רלוונטיות בתחום, מודעים ומסוגלים לשמור וליישם כראוי את תקני הבטיחות המחייבים, אשר נוגעים למעקות זכוכית.
עוד ראוי לציין, שמעקה זכוכית שאינו עומד בדרישות התקניות, עלול לעכב ואף למנוע מכם את קבלתו של טופס ארבע הידוע, לצורך אכלוס המבנה, והפיכתו לנכס רשום ורשמי תחת שמכם.
לפיכך, בשום אופן אל תתפשרו על "חאפר", אם אינכם רוצים, חלילה, להיפצע או להיחשף לסכנות בטיחותיות.
לפניכם פירוט של דרישות התקנים העיקריות הנוגעות למעקות זכוכית:

  • עובי הזכוכית: על פי דרישות התקן, על זכוכית המיועדת למעקה להיות בעובי של 10 ס"מ לפחות.
  • סוג הזכוכית: זכוכית המעקה חייבת להיות רבודה, מסוג איכות A.
    ניתן להשתמש בזכוכית מחוסמת או טריפלקס.
  • גובה המעקה: מעקה זכוכית אשר מותקן לצד גרם מדרגות בתוך הבית חייב להיות בגובה של 90 ס"מ או יותר, ובמידה ומדובר במדרגות חיצוניות, הגובה המחייב הנו 130 ס"מ ומעלה.
  • אופן ההתקנה: התקן מחייב אחיזה רציפה בלבד בצד אחד לפחות של מעקה הזכוכית.

יופיו השקוף והמרהיב של מעקה זכוכית

מיטב המעצבים והאדריכלים בארץ ובעולם בוחרים במעקות זכוכית, ולא בכדי.
החל במעקה זכוכית קלאסי, עבור בזכוכית חלבית או מגוונת וכלה במראה האקסטרה-קליר השקוף עד כדי היותו בלתה נראה ממש – מדובר בפריט עיצובי מוביל, הפותח את המרחב והנוף.
מעקה זכוכית מרחיב את תחושת החלל כשהוא משתלב בתוך הבית, פתוח את המראה לנוף במרפסות, גגות וגנים, ומאפשר ליהנות מרעננותם המנצנצת של המים סביב בריכת השחייה.
לזכוכית כשלעצמה מראה נקי, טהור ויוקרתי, שמחמיא לחלל ומוסיף טאץ' אקסקלוסיבי ומפואר, ובה בעת מינימליסטי וקליל.

בחירת מיקומו של מעקה הזכוכית

אמנם התקנים המחייבים מאפשרים מגוון שיטות למיקום המעקה, וכן כוללים הדרכה מפורטת לגבי אופן המדידה של גובה תקני בכל אחת מהן – מומלץ להתקין אותו על קצהו החיצוני של אדן השיש או של מדרכי גרם המדרגות.
באופן כזה, מנוצל שטח המדרגות, המרפסת או הגג במלואו, נמנע מצב בו אדן השיש יהפוך למדרך אופקי ומסוכן שילדים יכולים, חלילה, לטפס עליו, והסיכוי לליקויי רטיבות יורד לאפס.

מבחר עיצובים של מעקות זכוכית

דווקא בשל שקיפותו הנקייה והמינימליסטית, חשוב להקפיד על בחירה נכונה בכל הנוגע להיבטים העיצוביים של מעקה הזכוכית, ולהתאמה הולמת לסגנון המוביל במרחב.
כל עוד ההיבטים הבטיחותיים נשמרים באופן קפדני המותאם לדרישות התקן, וההתקנה מתבצעת על ידי אנשי מקצוע מיומנים ואמינים, ניתן בהחלט לקחת מידה של חופש עיצובי ולבחור את סגנונו של מעקה הזכוכית הקולע באופן מושלם לטעמכם.

מעקות זכוכית במסגרת אלומיניום: מסגרת האלומיניום נוחה לעיצוב, וניתן לשלב בה עיטורים שונים, באופן שיחמיא לסגנון המוביל במרחב הביתי או החיצוני.
השילוב בין שקיפותה של הזכוכית לברק של האלומיניום, יוצר אווירה מודרנית, מתוחכמת ועדכנית, אשר מאוזנת על ידי הנוף והטבע שנשקפים מבעד לזגוגיות המעקה.

עיצוב מסגרת האלומיניום בהתאמה לסגנון האדריכלי: בין אם תבחרו בקווים ישרים ונקיים או עגולים וזורמים, באלמנטים קישוטיים או במינימליזם אלגנטי – חשוב להתאים את צבע האלומיניום לסביבה בה ישולב המעקה, ליצירת מראה הרמוני ואחיד.
מסגרת אלומיניום הצבועה באותו גוון כמו פריטי ריהוט נבחרים מוסיפה לאחדות הסגנונית כשמדובר במעקה במרחב הפנימי של הבית, ואילו מעקות חוץ יותאמו לחיפוי החיצוני של הקירות ולנוף הנשקף סביב.

עובי הפרופיל המחזיק את המעקה: במקרים שונים ניתן לתחום ולאחוז את משטחי הזכוכית בפרופילים עבים ומאסיביים או דקיקים וקלילים יותר.
במרבית המקרים, פרופיל דק וקליל יוסיף לתחושת הריחוף והיוקרה שמקרין מעקה הזכוכית, ויהיה מומלץ על פני מסגרת מאסיבית או כבדה.
גם בכל הנוגע להיבט זה, על מנת להגיע למראה הרמוני ומחמיא לבית או למרפסת, חשוב להתאים בין סגנון הפרופיל לשפה העיצובית בסביבתו.

מעקה זכוכית נטול מסגרת: את פלטות הזכוכית מהן מורכב המעקה ניתן לעגן במבחר דרכים אלגנטיות שאינן מצריכות שימוש במסגרת חיצונית נראית כלל! עמודים, חיבורים סמויים וניטים, מהווים חלק מהאפשרויות שיניבו תוצאה פלאית, בה מעקה שקוף וכמעט בלתי נראה מרחף, כביכול, מעצמו בחלל.
כך באמת תוכלו לראות רחוק ושקוף ממרפסת ביתכם או בין מפלסיו השונים בתוכו!
במקרה ומדובר במעקה שבנוי סביב בריכה, מומלץ בכל זאת לסמן את מיקומו, על מנת להימנע ממצבים לא נעימים של התנגשות בזכוכית השקופה.

בחירת סוג הזכוכית: זכוכית שקופה מסוג אקסטרה-קליר, הנה נטולת גוון ירקרק האופייני לשאר סוגי הזגוגיות.
מלבדה, קיימות גם זכוכיות במראה חלבי, בהתזת חול או עם אפקט של צריבה, לרבות דוגמאות גיאומטריות ואחרות של עיטורים, בגוונים עדינים שונים ובשלל הדפסות כיד הדמיון הטובה עליכם.
במידה והולכים על המראה השקוף והנקי – מרבית הסיכויים שהוא ישתלב נפלא בכל מרחב וסגנון עיצובי.
במקרים בהם חשקה נפשכם בזכוכית צבעונית, מעוטרת או מודפסת – חשוב לתת את הדעת למידת השתלבותה במרחב בו היא נמצאת, על מנת להימנע מעומס ויזואלי מוגזם.
עם זאת, יש לציין שמעקה זכוכית בגימור נקי ויוקרתי עשוי להותיר רושם אלגנטי ומעודן גם כשזגוגיתו משתקפת בגוון תכלת-שמיים, או מעוטרת בדוגמא גיאומטרית בטוב טעם.

לסיכום – אם גם אתם רוצים לפתוח את שדה הראייה, ולהוסיף יוקרה ושקיפות נהדרת למרחב הביתי, למרפסת או לגינה – מעקה זכוכית הוא הבחירה המושלמת עבורכם.
פנו עוד היום לחברת פיקס עבודות אלומיניום, ותקבלו את מלוא הייעוץ המקצועי הדרוש לכם, לצד ליווי אדריכלי מלא, בדרך לתכנון, ייצור והתקנה אופטימליים של מעקות זכוכית מרהיבים בביתכם.

פנו אל המומחים שלנו לקבלת ייעוץ מקצועי חינם: